Monday, 1 December 2014

Setahun Bersama ONEXOX






Assalamualaikum semua

Dah lama tak berkesempatan untuk menulis di blog segera ini . Semakin hari semakin sibuk dengan ONEXOX . Alhamdulillah kesibukan ini bermakna ONEXOX sudah mula berkembang pesat . Kalau nak difikirkan dari zaman penutupan SALAMFONE oleh MAXIS ketahap ini ianya amat menakjubkan .

Bangkit dari kekejaman kapitalist , bangkit dari kosong hingga ke jualan 2 juta ringgit sebulan , penambahan subscriber menuju ke angka 20 k pelanggan sebulan dan semakin membesar . Ternyata pelan perniagaan baru yg dicipta oleh kami dari tahun 2009 mempunyai kekuatan jika ianya memberi perkhidmatan yg terbaik kpd pelanggan dan rakan rakan niaga .

Industri TELCO amat amat besar , Keuntungan perniagaan ini memcecah billion ringgit setiap 3 bulan . Perkongsian keuntungan secara unik ini memberi banyak faedah kepada komuniti baru . Komuniti ini terdiri dari rakyat Malaysia yg begitu gigih mengharungi cabaran ekonomi semasa . Apa yg kami sedia kan adalah platform utk komuniti baru ini utk menceburkan diri didalam perniagaan telekomunikasi dengan pelaburan yg minimal tetapi keuntungan yg maksimum .

Orang Melayu bukannya malas , Orang melayu bukannya tidak bijak , Orang melayu tidak layu ... Yang melayukan orang Melayu dan seluruh masyarakat kita secara umumnya adalah syarat syarat kapitalist utk orang kita menceburkan diri didalam perniagaan . Semua syarat syarat yg dikenakan lebih menguntungkan mereka dari para pengedar .

Kesemua bukti ini ada didalam ONEXOX SDN BHD . Didalam masa setahun Jualan syarikat sudah mencecah lebih 10juta ringgit , ada lebih kurang 120 ribu pelanggan aktif yg rata rata amat berpuas hati dgn perkhidmatan kami , Ada lebih 3000 individu hebat yg menjadi rakan niaga kami dan angkanya bertambah besar .

Dan seperti biasa apabila perjalanan kita semakin besar cabaran pun bertambah besar , Laman laman sosial menjadi tempat rakan niaga kami berkongsi peluang perniagaan . Dan sudah mula perbalahan berlaku tentang produk siapa yg lebih baik , pelan perniagaan mana yg paling menguntungkan , siapa dapat income paling besar dan macam macam lagi . Kadang kadang saya pun hilang kesabaran dalam pekara ini .. Mohon maaf jika ada .... saya manusia biasa sahaja tak lari dari melakukan kesilapan...

Apa pun perjalanan kami masih jauh , masih banyak yang perlu dibaiki










Out There We Are One


5 comments:

  1. Assalam abg..sy ucapkan berbesar2 tahniah kerana sanggup berhempas pulas menyelamatkan pekerja dan pelanggan.stlh sy baca blog nih brulaa sy sedar betapa kejamnya sykt MAXIS nih...semoga Allah bls perbuatan sykt MAXIS dan ASTRO seteruk teruknya....smpaikan mereka x ada tmpt utk brgantung...yg mnjdi mslhnye skrg,market melayu sendri yg menghidupkan puak kafir nih...da laa menumpang,zalim lg...mmg mcm politician jgak laa depa nih...mmg diorg xsbr nk menanti peperangan mcm zmn jepun gan british dlu kot,bru diorg tau langit tggi rendah...semoga anda dpt kecapi kejayaan yg lebih baek di onexox nih...asslm....

    ReplyDelete
  2. Happy birthday Onexox. Tahniah bro!

    ReplyDelete
  3. Tuan...boleh ke guna sisipan ulasan tuan utk tujuan promosi..SD besut tganu. TQ

    ReplyDelete
  4. Tq Tuan..insyaallah visi dan misi Tuan akan menjadi inspirasi kami berjuang dlm ONEXOX..SD Loqstaq..maxis mai kami putaq..

    ReplyDelete
  5. aku pula dah setahun pakai onexox sejak tahun 2014

    ReplyDelete