Tuesday, 24 September 2013

Goodbye SALAMFONE Welcome ONE X

Salam semua

Lama tak update blog segera aku ni . Memang sangat sibuk utk memindahkan pelanggan , memindahkan perniagaan didalam waktu yang amat singkat ni . Cabaran dan makian pelanggan dan menjadi musik kat telinga dan menjadi pembakar semangat utk aku teruskan langkah didalam Visi dan Misi aku sebagai rakyat Malaysia dan yang paling penting sebagai MUSLIM .

Pada minggu lepas MAXIS telah menghentikan kebenaran utk pelanggan SALAMFONE utk berhijrah ketalian lain , Tapi kalau nak pindah ke MAXIS ok . Naik jugak darah aku bila tau pasal ni . Sebab kami masih didalam proses memindahkan pelanggan kepada XOX , ye XOX aku ulangi XOX Berhad iaitu sebuah MVNO di bawah CELCOM . Mungkin Maxis baru sedar yg kami telah berjaya memindahkan sekitar 23 ribu pelanggan aktif Salamfone yg dahulu menyumbang kepada pendapatan MAXIS . Ye jumlahnya bukan besar tetapi jumlahnya semakin hari semakin banyak . Ianya mengesahkan andaian saya didalam entri awal blog saya terhadap MAXIS . Apa hak diorang utk menidakkan kehendak pelanggan utk berpindah ? Bagaimana kami berjaya memindahkan Jumlah yg ok lah besar bagi kami didalam suasana cuti hari raya hingga kini ( sekitar 2 bulan ) ?

Ye aku memang marah dgn keadaan ini , Ye kami boleh buat aduan kepada SKMM , ye mcm mcm boleh buat . Tapi aku dah letih la nak pergi komplen , minta simpati , kacau menteri lagi pun diorang tengah sibuk pemilihan sekarang ni dan segala proses minta tolong dan buat aduan ini akan mengambil masa utk selesai , Jadi apa yg kami buat ialah utk menawarkan nombor baru kepada pelanggan atau meminta mereka berpindah ke MAXIS abis cerita .. Lantak korang lah nak buat apa pun , korang besar , korang kaya , korang baik dgn menteri sampai korang buta hati nak tengok betapa bersusah payahnya kami utk mengambil tanggungjawab ini kepada pelanggan kami .


Ada orang kata , yg ko susah susah sangat ni kenapa Arie? ada berlambak bisness lain boleh buat , tak payah la susah susah , ko duduk diam diam jer ...sapa la kita nak lawan mereka ni ? dan macam macam lagi .Tapi aku tak boleh terima semua cadangan cadangan ni kerana satu sebab iaitu AMANAH . korang fahamkan apa tu AMANAH . Amanah dari ALLAH tu perlu dijaga didalam segala perbuatan kita . Itu yg aku pegang , Walaupun ianya menyusahkan aku akan tetap cuba utk pertahankan kerana aku pasti janji Allah itu benar jika kita dijalannya . Period full stop sebab pekara ini terlalu basic didalam agama kita .

Alhamdulillah ... sebenarnya pekara ini ada banyak hikmahnya , ada banyak pengajarannya , ada banyak peluangnya . Kami didalam proses utk menjadi anak Syarikat kepada XOX berhad . Subsidiary Company la tu ... XOX nampak kekuatan jaringan kami , XOX pernah berkerjasama dgn saya suatu ketika dulu dan mereka tau bagaimana Kami berjaya membuat impak didalam perniagaan Telekomunikasi .Maka muncul lah product ONE X . ONE X akan meneruskan pelan dan perkhidmatan ONE TELCO ( Salamfone) . Alhamdulillah kerana pada waktu ini segala perancangan utk kembali ke perniagaan ini sudah mencapa 90 % . Dan terdengar suara suara dari Dealer Dealer kami yg begitu bersemangat utk kembali berjuang .

Jaga jaga Maxis ....because

Out There We Are One

3 comments:

  1. Pls check a pm that i left you on fb. It should be in your other folder.

    ReplyDelete
  2. Really very interesting news.
    http://bismillahresearch.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. 0199840112..ahmad sabri. ada apa2 saya boleh bantu tuan?.. sempga bisness berjaya. aminn

    ReplyDelete