Wednesday, 21 August 2013

Akhirnya THE END for SALAMFONE

Salam semua

Setelah berhempas pulas masa musim perayaan , bertegang urat dgn management SALAMFONE , mengacau MENTERI dan SKMM . Dan cuba utk menyelamatkan keadaan . Semua staff SALAMFONE dapat surat cinta dari management . Yup 13 hb september ini merupakan tarikh keramat bagi Semua yg terlibat dgn SALAMFONE iaitu Perkhidmatan Mudah Alih Pertama Berasas kan Syariah . 

Ketika wa ( rock sikit ) menulis entri ini saya masih berada di office ONE TELCO yg berada satu tingkat dibawah salamfone ini dan kami juga nampaknya terpaksa mencari office baru utk meneruskan sisa sisa perjuangan ONE yg juga berliku liku arah tujuannya . 




Pada minggu minggu terakhir ini saya masih berhubung dgn pihak SALAMFONE dan setiap kali saya menjejakkan kaki kepejabat mereka saya merasa terharu dgn nasib pekerja pekerja SALAMFONE yg terpingga pingga dgn apa yg melanda mereka , terutamanya staff staff melayu dan islam yg susah nak dapat kerja dgn keadaan ekonomi dan pasaran yg begitu mencabar . Staff yg high rangking takda masaalah kot market diorang sgt terbuka . Dan setiap kali saya kepejabat mereka ada yg bertanya " ada kerja kosong tak bos " ..dah siap panggil aku bos lak ..aduyaiiii .. kalau boleh nak je saya ambil mereka semua ke ONE . tetapi dgn keadaan yg belum begitu stabil ni saya terpaksa menjawab insyallah jika ada rezeki kita akan bertemu kembali .

So back to the story of this close down . I really thing that there is something bigger that hiding from everybody about this close down thing . 

Pekara pertama ialah bagaimana MAXIS boleh mengambil keputusan utk tidak mahu berunding langsung dgn SALAMFONE dalam perniagaan ini . Jawapan jelas dari MAXIS ialah mereka telah membuat keputusan utk terus menamatkan perkhidmatan SALAMFONE kerana tidak mencapai target jualan didalam kontrak dan jumlah nya hanya bawah dari 3 juta ringgit . YES GUYS IT IS 3 FRICKING MILLION RINGGIT . MAXIS mencatat keuntungan berbillion ringgit setiap 3 bulan operasi mereka tanpa gagal . Dan perjanjian dgn SALAMFONE ini bakal menjejaskan mereka ? What a joke la MAXIS .

Basically what MAXIS concern about is totally rubbish to me on what ever reason they gave . How could a bunch of board of director would agree on this matter . As an MNO and having MVNO under you and selling your product you guys should help your MVNO to keep the business moving . MAXIS is saying they want MALAY market , They are Lacking on this segment . By having a shariah compliance targeting muslim SALAMFONE is the best platform . Yes i do agree that things are not that good but the solution to it is by helping them not CLOSE THEM down you idiot .
Tapi ada benda yg perlu kita semua perlu tau . SALAMFONE is owned 100 % by a foreign company . Yes it is true . Salamfone ialah sebuah syarikat yg dimiliki oleh dua beradik dari KUWAIT , SYIAH pulak tu . aduyaiiii .. tapi masaalah ini bukan pekara pertama kerana yg jadi mangsa BUKAN RAKYAT KUWAIT , BUKAN PEKERJA KUWAIT yg jadi MANGSA ialah pelanggan MELAYU dan ISLAM , Pekerja MELAYU dan ISLAM , dan sebagai SYARIKAT BERBILLION RINGGIT Maxis dont give a crap about this .

Hey what am i talking about MAXIS dont give a shit . How about the GOVERNMENT ... yeahhhh RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN ... i guess we can just say this la ... you can take this word and &(^(&*%&^$&^ somewhere you think best to suit political gain .

ALVIN n VIVIAN , the DOG case took the lime light . ( damn you ) these two issue got political millage in it , So everybody were trying to be a hero . yeahhhh Melayu , UMNO , PAS , PKR ..semua berebut rebut bercerita tentang isu sensasi ni but you know what people .... SEMUA POLITICIAN or GOVERNMENT don't give a crap ass about what had happen to SALAMFONE , salamfone staff ( banyak kerja tu kat luar ) and the best part PENGGUNA PENGGUNA TALIAN SALAMFONE YG TERPUTUS HUBUNGAN DGN SEMUA ORANG 10 HARI SEBELUM HARI RAYA DAN SEHINGGA SEKARANG .

Jawapan mereka mereka yg skeptikal ..pergi je la tukar provider .. Apa ko ingat senang ke kerja tu , boleh siap sekelip mata ke ... cuba korang handle 50 ribu pelanggan dalam satu masa boleh , sape nak ganti duit simkad tu , sape nak bawak pakcik ngan makcik tu pergi ke center center telco .. cer jawab sikit ...

Pencapaian diutamakan kepala bana lu la ...

Sampai sekarang ONE TELCO telah membuat 13 ribu penukaran provider dari salamfone ke XOX . Semuanya di buat secara percuma . PERCUMA ( sebenar nya aku berhutang dgn xox ni bayar kemudian ) dan berjanji akan mengantikan kredit kredit yg ada dulu . Mesti ada orang akan kata weyyyy bengap yg ko g ganti tu apasal , Suruh la SALAMFONE GANTI .. Meh sini aku jawab siang siang .. apa ko ingat SALAMFONE yg dah nak TUTUP NI , yg semua payment diorang dari EPAY , MOL , MOBILITY ONE telah di hold kan dan gaji staff yg diorang nak bayar,  diorang nak bayar dulu ke baki kredit tu  ? Mesti ada proses yg perlu diorang lalui , lagipun diorang nak tutup dah der , owner dia ada kat kuwait tu tgh main Candy Crush saga . Diorang jawab tunggu court case selesai nanti kita akan bayar balik ...kah kah kah kah kah ...Mesti diorang akan bayar kan kan kan kan kan ...betul tak ...pigidahhhhh 

So orang nak kutuk aku ke ? kata aku bodoh ke ? bengap ke sebab sanggup ambil risiko menolong semua mangsa mangsa yg terlibat korang leh go ahead . Bagi aku dan team ONE TELCO .. kami buat ini utk menolong rakan rakan kami , pelanggan pelanggan kami dan ini adalah tanggungjawab sosial sebagai orang ISLAM dan MELAYU yg harus berkorban masa dan duit didalam pekara ini . Untung rugi tolak tepi dulu , insyallah pelan pelan kayuh . XOX boleh senyum lebar kerana kita orang bawak masuk banyak pelanggan pelanggan baru . ONE TELCO boleh pening kepala sebab lepas ni business ONE telco akan menghadapi cabaran baru , keuntungan yg takde ..( adehhhh haiii ) Modus operandi ialah utk selamatkan dealer dealer kami , Rakyat Malaysia yg berpendapatan rendah , yg cuba utk mengubah kehidupan mereka , yg tidak ada kekuatan ekonomi utk mula berniaga , yg macam macam lagi la . Nasihat saya kepada mereka ini hanya satu


OUT THERE WE ARE ONE 

Salam semua

p/s  aku bukannya blogger atau penulis sepenuh masa jadi aku hentam jer la ayat ayat kat atas tu ...

13 comments:

  1. Pahit akan manis akhirnya...
    Allah bersama orang2 yang terAniaya dan sabar.

    ReplyDelete
  2. The empire WILL strikes back...
    Bring it on!!!

    ReplyDelete
  3. Yeahhh
    الله يفتحها عليكم

    ReplyDelete
  4. Wowww.. tk.terucap dek kata2..

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum...

    Alhamdulilah....kini melalui ONEXOX,segalanya tampak berjalan lancau (lancar).

    Berkat kesabaran dan keikhlasan untuk membantu pengguna Salamfone serta menyebarkan kebaikkan melalui telekomunikasi, perjuangan dari dahulu hingga kini berada di landasan yang betul....

    Ahmad Zaki Bin Abdul Rahim,
    (DYSD21131),
    Kampung Tanjung Rimau Dalam,
    Alor Gajah, Melaka.

    ReplyDelete
  6. Terharu boss...memang bos berjiwa kental...semoga onexox terus maju ke depan..

    ReplyDelete
  7. Hilang ayat utk mnggambarkn rs terharu n respct kat lu bro.. Kipidap.. 😉

    ReplyDelete
  8. Saya bernama Adiratna Mentari dari Indonesia. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu semua orang yang mencari pinjaman untuk berhati-hati karena ada scammer di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya menderita kerugian keuangan dalam bisnis saya dan juga untuk melunasi hutang saya, dan saya memutuskan untuk mencari pinjaman dari seorang pria di Singapura dan saya scammed dan bodoh dua kali pada pinjaman internet ini. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya menemukan seorang pemberi pinjaman bernama Mrs. Cheryl Martins, yang meminjamkan saya pinjaman sebesar Rp 900.000.000,00 dengan tingkat bunga yang terjangkau 1%.

    Setelah pinjaman saya dipindahkan ke rekening bank saya setelah pembayaran asuransi dan biaya transfer saya, Nama akun: Adiratna Mentari, Nomor rekening: 3014-01-001308-50-4, Nama bank: Bank BRI, Alamat bank: jl. polowijan no.4, adipati, Yogyakarta, Kotak yang sesuai: 55 132. Saya heran melihat saldo akun saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya terapkan telah dikirim langsung ke akun saya oleh Mrs. Cheryl Martins tanpa penundaan. Dan saya berjanji kepadanya bahwa saya akan membagikan kabar baik dan bersaksi sehingga orang dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa hambatan dan tanpa penipuan. Jadi, jika Anda perlu meminjam uang, hubungi Mrs. Cheryl Martins melalui email: cheril.martinsloanfirm@gmail.com. Dan Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: adiratnamenta400@gmail.com. Tolong saya ingin Anda menggunakan informasi ini dan bebas dari kesulitan keuangan Anda.

    ReplyDelete
  9. Saya bernama Adiratna Mentari dari Indonesia. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu semua orang yang mencari pinjaman untuk berhati-hati karena ada scammer di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya menderita kerugian keuangan dalam bisnis saya dan juga untuk melunasi hutang saya, dan saya memutuskan untuk mencari pinjaman dari seorang pria di Singapura dan saya scammed dan bodoh dua kali pada pinjaman internet ini. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya menemukan seorang pemberi pinjaman bernama Mrs. Cheryl Martins, yang meminjamkan saya pinjaman sebesar Rp 900.000.000,00 dengan tingkat bunga yang terjangkau 1%.

    Setelah pinjaman saya dipindahkan ke rekening bank saya setelah pembayaran asuransi dan biaya transfer saya, Nama akun: Adiratna Mentari, Nomor rekening: 3014-01-001308-50-4, Nama bank: Bank BRI, Alamat bank: jl. polowijan no.4, adipati, Yogyakarta, Kotak yang sesuai: 55 132. Saya heran melihat saldo akun saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya terapkan telah dikirim langsung ke akun saya oleh Mrs. Cheryl Martins tanpa penundaan. Dan saya berjanji kepadanya bahwa saya akan membagikan kabar baik dan bersaksi sehingga orang dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa hambatan dan tanpa penipuan. Jadi, jika Anda perlu meminjam uang, hubungi Mrs. Cheryl Martins melalui email: cheril.martinsloanfirm@gmail.com. Dan Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: adiratnamenta400@gmail.com. Tolong saya ingin Anda menggunakan informasi ini dan bebas dari kesulitan keuangan Anda.

    ReplyDelete
  10. Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

    Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

    Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (suryantosuryanto524@gmail.com)

    ReplyDelete